Arhiva pentru categoria ‘Dictionar termeni’

Codul DOT – Tabel cu producatorii si tarile de origine

Fiecare anvelopa este marcata cu un cod de identificare numit codul DOT. Acest marcaj care poate fi gasit pe flancul anvelopei ajuta conducatorul auto sa identifice informatii suplimentare despre anvelopa sa, sa achizitioneze corect cauciucul necesar si sa isi intretina corect anvelopa. In continuare va prezentam tabelul cu producatorii de anvelope si tarile de origine, […]

Read the rest of this entry »

Tot ce trebuie sa stii despre intercooler

Intercooler-ul este montat (si necesar) doar pe masinile cu admisie fortata de aer. Cele 2 principale moduri de admisie fortata de aer sunt folosirea unei turbine sau a unui compresor mecanic (mai exista si alte moduri cum ar fi solutii hibride, multi-turbina etc). Deoarece aerul este comprimat de turbina (sau compresor) si deoarece turbina (compresorul […]

Read the rest of this entry »

Elemente constructive ale anvelopelor

Roata autovehicului indeplineste multiple functii printre care: spijin de sol al vehiculului, transmite catre sol a fortelor pe directie longitudinala necesare propulsarii si franarii, transmite catre sol a fortelor pe directie transversala pentru virare, amortizeaza socurile produse de neregularitatile drumului. Anvelopa = corp toroidal elasto-amortizor cu structura complexa; corpul este format din anvelopa, valva si […]

Read the rest of this entry »

Structura anvelopa – carcasa

Carcasa anvelopei este alcatuita din straturi (pliuri), captusala interioara, zona talonului si centurilor(brekere), pe ea fiind fixate flancul si banda de rulare. Centura de protectie sau brekerul are rolul de a amortiza socurile, realizand o legatura rezistenta intre banda de rulare si carcasa. El se executa dintr-o retea de cord de otel acoperita de un […]

Read the rest of this entry »

Anvelopa – Structura constructiva

Elementul cel mai important in utilizarea autovehiculelor, indiferent de natura acestora, este siguranta circulatiei, de care va depinde, in primul rand, viata conducatorului auto si a persoanelor din masina si imediata apropiere a acesteia si, in al doilea rand, integritatea valorilor transportate, inclusiv cea a autovehiculului. Siguranta circulatiei depinde de toate elementele componente ale partii […]

Read the rest of this entry »