Geometrie roti – intrebari si raspunsuri

  1. De ce trebuie sa iau in calcul reglarea geometriei?

 Geometria este verificata initial la majoritatea autovehiculelor, tocmai pentru a putea reduce la minim uzura si pentru a creste confortul soferului si al pasagerilor din masina. Uzura anvelopelor poate fi redusa printr-un paralelism corect al celor 4 roti, care va influenta in mod direct si durata lor de viata si consumul de combustibil. Devierea sau deplasarea autovehiculului in lateral pot fi evitate prin reglarea geometriei.

  1. Exista deosebire intre geometria rotilor si echilibrarea anvelopelor?

 Da, exista deosebiri. Sunt persoane care fac confuzie intre cele 2 notiune: geometrie roti si echilibrare anvelope. Reglarea paralelismului sau geometria vehiculului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redeveni perpendiculare pe sol si paralele intre ele. Pe de alta parte, echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a cauza vibratii ale vehiculului la anumite viteze.

  1. Care sunt cauzele abaterilor de la geometrie?

Motive precum lovitura unei borduri, accident auto, lovire autovehicul, etc pot produce abateri de la geometrie si astfel geometria sa fie dereglata. Daca paralelismul este incorect, flancul anvelopelor auto se va uza mai repede si astfel va afecta comportamentul autovehiculului si implicit va scurta durata de viata a unei anvelope.

  1. Cat dureaza si cum se regleaza geometria rotilor?

Geometria rotilor din fata si din spate este reglata in aproximativ 30 minute. Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor, astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.

  1. Cat costa sa reglezi geometria rotilor?

Pentru a afla o suma exacta va recomandam sa merge la specialistul dumneavoastra. Nu va putem spune o cifra exacta pentru ca aceasta operatiune consta in verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, in functie de specificatiile constructorului auto.

geometrie roti anvelope

Leave a Comment