Unghiul de cadere si unghiul de convergenta

Unghiul de cadere este unghiul format de roata atunci cand privim vehiculul din fata. Uzura neuniforma a anvelopei apare atunci cand acest unghi este prea mare. Unghiul de cadere poate fi pozitiv sau negativ. Unghiul de cadere trebuie sa fie verificat si reglat pentru fiecare autovehicul in parte, deoarece este important ca anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.

Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului. Un unghi de cadere pozitiv prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor dumneavoastra. Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere negativ prea mare uzeaza partile interioare ale anvelopelor.

unghi de cadere anvelope

Unghiul de convergenta este unghiul format de diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Unghiul de convergenta influenteaza comportamentul autovehiculului in viraje. Uzurile provocate de unghiul de convergenta pozitiv sau negativ sunt tipice, cauzand o deformare in forma de zimti de fierastrau pe latimea profilului, care poate fi simtita la trecerea mainii peste banda de rulare.

Unghiul de convergenta este pozitiv atunci cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Daca unghiul pozitiv este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare. Unghiul de convergenta este negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul negativ este prea mare, uzura cauciucului va incepe din partea interioara.

unghi convergenta anvelopeSursa: www.michelin.ro

Leave a Comment