Castiga in toate anotimpurile: construieste o dinastie Vector care sa dureze

Cautarea neobosita de performanta si succes. O perspectiva asupra mostenirii castigatoare a testelor pentru toate sezonurile a lui Goodyear.

Piata anvelopelor pentru toate anotimpurile este in crestere. O crestere cu 18% a vanzarilor in ultima jumatate de deceniu1 arata ca soferii iau in considerare din ce in ce mai mult anvelopele concepute pentru a functiona in toate conditiile. Aceasta cerere este determinata de mai multi factori, inclusiv cresterea gradului de constientizare2 cu privire la beneficiile anvelopelor pentru toate anotimpurile in tarile care au clima mai moderata decat pietele traditionale de anvelope de iarna.

Goodyear are o lunga istorie in productia de anvelope pentru toate anotimpurile, lider in industrie. Brandul a inventat anvelopa all-season in 1985, cu prima iteratie a familiei Goodyear Vector. De atunci, Goodyear a urmarit fara incetare dezvoltarea unei anvelope care sa functioneze pe tot parcursul anului, indiferent daca este pe soare, ploaie sau zapada.

Aceasta concentrare este asemanatoare cu o echipa sportiva castigatoare care se bazeaza continuu pe castiguri incrementale pentru a domina jocul ales. Aceasta atentie a dat roade: Goodyear a castigat mai multe teste de anvelope pentru toate anotimpurile decat orice alta marca3. Cel mai recent membru al dinastiei Vector, Vector 4Seasons Gen-3, este deja un castigator al testului in sine4.

Depasirea asteptarilor clientilor

Sophie Georges este manager de produs si lider de proiect de intreprindere (EPL) pentru anvelopele all-season la Centrul European de Inovare al Goodyear din Luxemburg. Ea explica rolul unui EPL si rolul ei in orchestrarea unei echipe castigatoare: „Sunt legatura dintre functii. Echipa de marketing va studia asteptarile si tendintele consumatorilor, iar echipa de tehnologie se concentreaza pe noi materiale si inovatii. Cream o foaie de parcurs, ne aliniem la obiective si ne asiguram ca termenele limita si obiectivele de performanta nu sunt doar indeplinite, ci se potrivesc si depasesc cerintele pietei.”

Publicatia germana de top, Auto Bild, a premiat Goodyear „Cel mai bun producator de anvelope pentru toate anotimpurile” pentru al doilea an consecutiv in 2021. Cheia acestui succes este cea mai recenta anvelopa pentru toate anotimpurile Goodyear, Vector 4Seasons Gen-3, castigatoarea anvelopei sale pentru toate anotimpurile. test atat in 2020, cat si in 20215. Din cauza restrictiilor Covid, Sophie si colegii ei nu au avut ocazia sa sarbatoreasca aceasta victorie ca o echipa sportiva, dar succesul motiveaza in mod clar echipa sa conduca la urmatorul nivel: „Suntem cu totii mandri . Tot efortul, tot impingerea, tot reglajul anvelopei. Cand primim un astfel de premiu, demonstreaza ca am facut-o pentru ceva care a contat cu adevarat.”

Sophie lucreaza indeaproape cu colegii sai EPL in proiecte de anvelope de vara si de iarna pentru a se asigura ca exista o colaborare intre proiecte si capacitatea de a impartasi cele mai bune practici si tehnologii noi: „Exista o coordonare regulata intre echipele de produse pentru a ne asigura ca gestionam resursele, aliniem privind obiectivele si optimizarea produselor. All-season este un segment complex in care urmarim o anvelopa bine echilibrata, fara compromisuri.”

Goodyear a avut si un viitor electric in minte atunci cand a dezvoltat Vector 4Seasons Gen-3. Cu indicele de sarcina ridicat, nivelurile scazute de zgomot si cel mai bun rating „A” pentru rezistenta la rulare/eficienta pe eticheta UE pentru anvelope, poate fi montat pe cele mai recente vehicule electrice.

Tehnologia conteaza

In calitate de manager senior pentru dezvoltarea tuturor anvelopelor de inlocuire pentru consumatori la Goodyear, Sébastien Morin are o pasiune profunda pentru importanta tehnologiei anvelopelor, nu in ultimul rand in sectorul pentru toate anotimpurile. „Cu anvelopele all-season la Goodyear, depasim intotdeauna limitele”, explica el. „Suntem mandri ca Goodyear a inventat anvelopa pentru toate anotimpurile in 1985 si, de atunci, am imbunatatit fiecare aspect al produsului pentru a se dezvolta odata cu evolutia pietei auto si cu cerintele tot mai mari ale consumatorilor. Vector 4Seasons Gen-3 ar putea fi cea mai avansata anvelopa all-season pe care am creat-o vreodata, dar putem merge intotdeauna mai departe si dezvoltam deja urmatoarea generatie, ceea ce ne impune sa anticipam nevoile pietei auto de maine. Nu incetam niciodata sa dezvoltam, sa evoluam si sa ne imbunatatim.”

In timp ce o anvelopa pentru toate anotimpurile este conceputa pentru a functiona in aproape orice conditii pe care le intalneste soferul, Morin doreste sa sublinieze ca Goodyear nu abordeaza procesul de dezvoltare cu scopul de a face compromisuri intre diferite proprietati si abilitati. „Nu exista niciun compromis”, spune el. „Ne propunem un nivel de performanta care nu doar multumeste, ci si impresioneaza. Avem clar ca anvelopele pentru toate anotimpurile nu sunt concepute pentru persoanele care traiesc in conditii extreme de caldura de vara sau de iarna, dar pentru majoritatea soferilor europeni, acestea ofera o solutie clara. Oricine locuieste undeva cu conditii mixte sau un sofer care se confrunta cu conditii moderate de iarna – pentru asta sunt anvelopele pentru toate anotimpurile.”

Pentru a dovedi ca Vector 4Seasons Gen-3 este proiectat fara compromisuri, trebuie doar sa luam in considerare marca sa Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF). Pana de curand, aceasta denumire era disponibila doar pe anvelopele de iarna, marcand capacitatea acestora pe zapada si gheata. Cu Vector 4Seasons Gen-3, Goodyear a fost primul producator de anvelope care a introdus o anvelopa pentru toate anotimpurile atat cu eticheta 3PMSF, cat si cu cel mai bun nivel (clasa A) de rezistenta la rulare pentru o aplicatie de echipament original (OE).

Compusi de optimizare

In cel mai recent test Auto Bild, Vector 4Seasons Gen-3 a fost singura anvelopa care a primit un top „verde” in toate categoriile, ajutandu-l sa obtina calificativul „vorbildlich” („exemplar”)6 al Auto Bild. Un element critic in realizarea acestui lucru este compusul.

Claude Jacoby este asociat in cercetare si dezvoltare in echipa de tehnologie compusa. Este datoria lui sa reuneasca arta de a amesteca substantele chimice pentru a contribui la o anvelopa castigatoare a testelor: „Suntem o echipa. Stabilim o tinta, apoi definim o strategie pentru a obtine succesul. Va exista o strategie stabilita pentru modelul benzii de rulare si care ne va ajuta sa definim strategia compusa. Pe Vector 4Seasons Gen-3 a fost esential sa existe o anvelopa bine echilibrata, care sa poata functiona indiferent daca este la franare uscata sau la tractiune pe zapada.”

Echipa de compusi Goodyear are experienta in orice, de la compusi puri pentru vreme umeda pentru prototipuri Le Mans de 340 km/h pana la compusi de iarna extreme pentru un camioner pe gheata. Acest lucru ii ofera lui Claude si echipei sale un meniu vast din care sa aleaga. „De exemplu, tranzitia sticloasa (Tg) este atunci cand un polimer se schimba de la un material sticlos rigid la o textura mai flexibila”, explica el. „Polimerii cu Tg scazut sunt buni pentru performanta la uzura benzii de rulare si pentru o buna flexibilitate a compusului la temperaturi scazute. Putem combina acest lucru cu un continut ridicat de silice pentru a creste performanta umeda.” Combinarea proprietatilor diferitelor materiale si tehnologie este cheia pentru a crea o anvelopa bine echilibrata, capabila de aplicatii variate; esenta unei anvelope all-season.

Calcati in viitor

„Este important ca o anvelopa sa comunice vizual ceea ce poate face”, explica Sebastien Fontaine, designerul principal la Studioul de design avansat al Goodyear. „O anvelopa cu rezistenta scazuta la rulare trebuie sa arate eleganta si eficienta din punct de vedere energetic. O anvelopa de iarna arata agresiva. Un all-season trebuie sa arate multifunctional.” Anvelopa devine din ce in ce mai vizibila pe SUV-urile cu garda la sol mai mare, iar cercetarile Goodyear sugereaza ca consumatorii doresc o anvelopa care sa para potrivita pentru scopul sau.

„Propunem pana la zece candidati echipei de ingineri”, explica Fontaine. „Apoi vor filtra acest lucru pana la patru pentru modelarea 3D. Atunci transformam inspiratia in design. Detaliile care intra in designul benzii de rulare pentru a performa in toate anotimpurile sunt incredibile.”

Echipa Fontaine aduce o gandire proaspata asupra esteticii anvelopei, asigurandu-se ca designul anvelopei, in principal cu modelul benzii de rulare, isi comunica scopul in timp ce functioneaza in cel mai bun mod posibil. „Incepe cu inspiratie. Animalele, arhitectura, masinile concept sau alte produse de larg consum ne deschid mintea catre noi posibilitati si noi forme. Ne uitam la masini concept pentru a ne asigura ca gandirea noastra viitoare este pregatita pentru urmatoarea generatie. Luam in considerare contributiile tuturor clientilor nostri, inclusiv producatorii de automobile, pentru a imbunatati mereu produsul, atat din punct de vedere vizual, cat si din punct de vedere al performantei. Privind in viitor, se lucreaza enorm la dimensiunile si secventele blocurilor, deoarece acestea ajuta la reducerea zgomotului. Acest lucru este foarte important la vehiculele electrice unde zgomotul de pe drum este mai vizibil. Goodyear este in fruntea inovatiei in acest domeniu.”

Testeaza pentru a castiga

Programul riguros de testare Goodyear este o parte cruciala a procesului de dezvoltare. Frank Schmitz este inginer-sef in metrologie fizica aplicata la Goodyear Innovation Center Luxembourg si, ca atare, este responsabil pentru laboratoarele fizice utilizate pentru testarea pieselor unei anvelope noi. „Exista trei piloni in ceea ce facem”, ilustreaza el. „Primul este sa testam mostre de compusi, pe care fie le amestecam in laboratorul nostru, fie le scoatem din anvelope. Cerintele compusilor din peretele lateral, care nu intra in contact cu suprafata drumului, si ale benzii de rulare, care are, sunt foarte diferite. In al doilea rand, testam modelele si modelele benzii de rulare. Numarul de lamele, pozitia lor, orientarea lor – toate acestea conteaza cand vine vorba de performanta de tractiune si trebuie sa le testam temeinic. In cele din urma, producem date pentru munca de simulare si modelarea anvelopelor. Fiecare proces este diferit, dar toate trei servesc la testarea si testarea muncii colegilor nostri din diferite parti ale echipei de proiect.”

Importanta laboratoarelor de testare este clara, mai ales cand vine vorba de testarea materialelor pentru anvelope pentru toate anotimpurile, care sunt expuse la diferite conditii meteorologice. „A avea un laborator de frig in interior este foarte important, deoarece avem control complet asupra conditiilor”, spune Schmitz. „Putem controla temperatura din acele camere de la -30°C pana la temperatura camerei si chiar sa ne cream propria zapada. Aceasta independenta, aceasta flexibilitate, este cruciala pentru a ne permite sa testam si sa reproducem conditiile atat cat este necesar. Intelegem stiinta zapezii – cum se schimba pe masura ce imbatraneste, cum o afecteaza conditiile meteorologice – si putem reproduce orice tip de zapada pentru a masura performantele anvelopei.”

Reuneste toate aceste aspecte si echipa de inovatori Goodyear produce o anvelopa premiata pentru toate anotimpurile, cu capabilitati bine echilibrate in toate conditiile si capabila sa depaseasca asteptarile unui consumator din ce in ce mai pretentios. De cand a inventat anvelopa pentru toate anotimpurile in 1985, Goodyear a perfectionat reteta, construind o dinastie care sa reziste alaturi de familia Vector. Dar, la fel ca o echipa sportiva aflata la apogeul jocului sau, nu exista timp de odihna. Pentru a ramane in varful jocului sau, o echipa trebuie sa continue sa se dezvolte si sa evolueze – si asta este exact ceea ce intentioneaza sa faca echipa pentru toate sezonurile Goodyear.

(via »)

 

21 de sfaturi pentru o manevrabilitate mai buna – suspensie, anvelope, frane si altele

Cresterea performantei nu inseamna intotdeauna cresterea puterii. Iata 21 de sfaturi pentru o manipulare mai buna.

Cele 21 de sfaturi pentru o mai buna manevrabilitate incep aici cu singurul punct de contact dintre masina dvs. si suprafata drumului. Anvelopele sunt unul dintre cei mai mari factori care influenteaza atributele de aderenta, franare, accelerare si manevrabilitate ale masinii tale. Acesta este motivul pentru care selectarea si intretinerea anvelopelor sunt atat de esentiale daca doriti ca masina sa curga eficient. Alegerea anvelopei potrivite va depinde de ceea ce folositi masina, deoarece, desi un set de anvelope semi-alunecare, cum ar fi AD08R de la Yokohama sau Proxes R888R de la Toyo, vor avea o aderenta uriasa pe uscat, acestea pot fi mult mai putin eficiente in apa statatoare sau zapada. si gheata decat o anvelopa pentru orice vreme. Totusi, orice ai face, nu te zgarieste cu marca de anvelope, deoarece exista un motiv pentru care marcile mari costa mai mult si, daca intentionezi sa-ti impingi masina la limita, vei observa o diferenta. Si cand aceasta diferenta ar putea fi daca faci coltul sau nu, merita din plin pana suplimentara. In cele din urma, acordati atentie presiunii in anvelope. Chiar si o mica crestere sau scadere a presiunii poate avea un efect mare asupra modului in care se comporta masina dvs., in special intr-o zi de cursa in care temperaturile mai ridicate ale anvelopelor pot creste semnificativ presiunea, asa ca experimentati pana cand gasiti punctul ideal pentru stilul dvs. de condus.

Aliniere

Poti avea cele mai bune piese de suspensie din lume, dar daca rotile nu sunt indreptate in directia corecta, masina ta tot nu se va descurca, accelera sau frana asa cum ar trebui. A merge la un specialist in geometrie de performanta, cum ar fi Center Gravity din Midlands, sau cel putin un loc de aliniere conventional cu setari specifice pe care doriti sa se formeze suspensia dvs., poate face o diferenta enorma fata de setarile de productie OEM. Exact care sunt setarile vor depinde de cerintele dvs. de performanta si de stilul de condus, dar faceti-o corect si masina va functiona in cele din urma la potentialul sau.

21 de sfaturi pentru o mai buna manevrare

Atata timp cat este configurata corect, suspensia imbunatatita ofera o imbunatatire masiva a manevrarii in comparatie cu socuri si arcuri standard. Desigur, pur si simplu trantirea masinii cat de jos si cat de puternic va ajunge nu este o imbunatatire a performantei, deoarece suspensia trebuie sa se poata misca pentru a absorbi denivelarile si a mentine masina stabila. Pentru o utilizare rapida pe drum, socuri si arcuri imbunatatite de buna calitate sunt o necesitate, cu o marca buna de coilovers reglabili, cum ar fi BC Racing, Bilstein sau KW, o alegere excelenta pentru cei mai seriosi cu manevrabilitatea masinii sau care doresc sa-si ajusteze mai mult. configurat atunci cand te aventurezi pe pista.

Bare anti-ruliu

Dupa cum sugereaza si numele, barele anti-ruliu (ARB) controleaza rularea caroseriei masinii dumneavoastra in timpul virajelor grele. Majoritatea masinilor vin cu ARB-uri ca standard, dar prin montarea unui articol mai gros, mai rigid la torsiune, de la Eibach sau Whiteline, puteti limita si mai mult rularea masinii dvs. fara a recurge la arcuri prea rigide. Puteti chiar sa modificati efectul pe care il au, deoarece multe ARB-uri sunt reglabile pentru a satisface diferite stiluri si configuratii de condus.

Tufisuri

Inlocuirea bucselor de suspensie standard din cauciuc cu articole mai rigide din poliuretan, precum Hardrace, Polybush sau SuperPro este o modalitate excelenta de a face orice masina sa se simta mult mai stransa si mai receptiva la solicitarile dvs. Avand in vedere ca majoritatea masinilor ajustate si modificate au o vechime de cel putin un deceniu, efectul pozitiv este si el amplificat, deoarece tufisurile standard sunt adesea mult peste cele mai bune. Desi inlocuirea fiecaruia dintre ele cu articole imbunatatite este o treaba mare, se va simti ca o masina mult mai noua, mai receptiva si mult mai orientata spre performanta odata terminata.

Consolidarea sasiului

Orice puteti face pentru a reduce indoirea sasiului in virajele dure va duce la o imbunatatire a modului in care functioneaza suspensia si, in cele din urma, a modului in care se comporta masina. Masinile de curse au rulouri care nu numai ca protejeaza soferul in caz de accident, dar ofera si o contravantuire solida pentru sasiu. In timp ce un rollcage complet sudat nu este deosebit de practic intr-o masina rutiera, puteti obtine beneficii similare, daca sunt reduse, prin montarea diferitelor dispozitive de sprijinire a sasiului, cum ar fi loncherele si suporturile pentru sasiu. Nu va asteptati la imbunatatiri masive, dar majoritatea barelor de contravantuire sunt relativ ieftine si chiar functioneaza, ajutand la ascutirea manevrabilitatii.

Frane

A fi capabil sa franezi mai puternic inseamna ca poti finaliza faza de franare a abordarii virajului intr-un timp mai rapid, ceea ce inseamna ca ai mai mult timp pentru a stabili masina dupa eliberarea franei inainte de a vira. Acest lucru are un efect dublu asupra timpilor pe tur, prin faptul ca obtineti beneficiul cumulativ al unor timpi de franare mai scurti si mai ascutiti, de la viteze mai mari, plus imbunatatirea vitezei in viraje prin faptul ca aveti o masina mai stabila, care maximizeaza aderenta disponibila, pe tot parcursul virajului. O simpla actualizare a placutelor poate oferi imbunatatiri bune pe sosea, dar pentru o utilizare serioasa pe pista, nu puteti invinge un kit de frana mare, cum ar fi cele de la K-Sport, TarOx sau Alcon.

Scaune si hamuri

In timp ce un avantaj al scaunelor tip galeata este ca sunt de obicei mult mai usoare decat scaunele standard, cel mai mare avantaj este modul in care va imbunatateste conducerea. Desigur, stim ca scopul unui scaun tip galeata este sa te tina pe loc mai eficient, dar diferenta enorma pe care o face pentru capacitatea ta de a conduce pana la limite este adesea subestimata. Cu scaunele sport obisnuite, depuneti in mod inconstient mult efort pentru a va mentine stabil si in pozitie verticala atunci cand virati greu, iar in momentul in care va instalati scaune tip galeata, cum ar fi cele disponibile de la Cobra sau Corbeau, plus un set de hamuri, transferati imediat tot acest efort. si energie in conducerea dumneavoastra. Adauga si faptul ca stai mai jos si te simti mai conectat la sasiu si inseamna ca poti simti ceea ce face masina mult mai bine, oferindu-ti mult mai mult control la limita.

Pozitia pe scaun

Si nu doar scaunul in sine va ofera beneficii in controlul masinii, ci si pozitia acestuia in raport cu volanul poate aduce, de asemenea, imbunatatiri majore in capacitatea dumneavoastra de a vira mai repede. Acesta este locul in care oricine se scufunda de „gangster lean” pierde, deoarece a fi prea departe de roata reduce puterea de parghie asupra volanului si capacitatea de a controla masina. Daca aveti picioare lungi si aveti nevoie de scaunul in spate, atunci luati in considerare investitia intr-un volan adanc infundat sau un butuc extins pentru a aduce volanul mai aproape de piept. In mod ideal, cu incheieturile mainilor in partea de sus a rotii, ar trebui sa aveti in continuare o curba vizibila la coate. Consultati optiunile la demon-tweeks.com.

Roti usoare

Intelegem cu totii ca, cu cat o masina este mai usoara, cu atat va fi mai rapida, dar de departe cea mai eficienta parte de usurare sunt rotile. Nu numai ca rotile sunt greutatea nesuspensiva, ceea ce are un efect mai semnificativ asupra performantei decat greutatea cu arc (masa care este sustinuta de suspensie), dar este si greutatea in rotatie; iar o reducere a greutatii aici este cruciala pentru imbunatatirea virajelor. Desi acest lucru suna exagerat, reducerea fiecarei roti cu doar 5 kg, ceea ce se realizeaza cu usurinta prin schimbarea de la multe roti OE cu articole usoare de pe piata de schimb, poate lua cateva secunde din timpi pe ture si o parte semnificativa a timpilor de acceleratie in treapta de viteza, ca sa nu mai vorbim de faptul ca masina se simte mult mai agila si mai receptiva in viraje.

LSD

Diferentialele cu alunecare limitata de pe piata de schimb de la Mfactory, Quaife si Wavetrack sunt aproape vitale pentru orice masina de performanta cu hard drive, chiar si cu niveluri de putere standard. Din fabrica, masinile tind sa aiba fie un diferential deschis, fie un LSD foarte usor si ineficient, iar montarea unuia aftermarket nu numai ca va creste drastic tractiunea la accelerare si franare, dar cel mai eficient la viraj. Am vazut ca, altfel, trapele fierbinti standard isi reduc timpii pe ture in cateva secunde, pur si simplu instaland un LSD – asta este mult mai rapid decat ai merge cu aceiasi bani cheltuiti pe modificari ale motorului.

Usureaza interiorul

Desi nu trebuie sa va spunem cum sa va usurati interiorul, ceea ce va vom spune este: ganditi-va la el. Scaunele din spate? Ei bine, in ciuda faptului ca acesta este adesea primul lucru care trebuie indepartat, adesea nu cantaresc deloc mult. Cu toate acestea, scaunele din fata pot cantari mai mult decat restul interiorului la un loc, astfel incat economiile de peste 25 kg per scaun prin schimbarea la unele scaune tip cupe de curse sunt destul de comune. Covor? Din nou, covorul este adesea pus la gunoi, dar nu cantaresc aproape nimic pe toate, cu exceptia celor mai luxoase masini. Ar fi mai bine sa-l lasi, dar sa indepartezi zgomotul lipicios de gudron de dedesubt, deoarece aceasta poate reprezenta pana la 10-20 kg!

Lumineaza Exteriorul

Panourile din carbon sau fibra de sticla tind sa cantareasca mult mai putin decat cele standard din otel, iar una dintre cele mai bune modalitati de a imbunatati virajul masinii tale este sa o faci mai usoara. Fiti constienti de faptul ca panourile de carbon mai ieftine pot fi intarite cu fibra de sticla, deci s-ar putea sa nu economiseasca multa greutate, iar unele masini au capote din aluminiu care sunt deja surprinzator de usoare. Caroseria integrala din fibra de sticla sau carbon, chiar si plafonul, este o optiune pentru multe masini si, desi va costa mii, puteti economisi cu mult peste 150 kg, ceea ce face o diferenta enorma in ceea ce priveste performanta si manevrarea masinii.

Aero

Aero este un subiect complicat, dar cu putina gandire si bun simt puteti obtine o imbunatatire foarte vizibila a virajului masinii dvs. fara a consulta un aerodinamist. Virajele se refera la aderenta si acest lucru poate fi imbunatatit cu elemente precum splitter-uri, spoilere, praguri laterale, difuzoare si aripi, care ajuta la impingerea masinii in sol, crescand aderenta efectiva a anvelopelor si permitand viraje mai rapide. Fii constient, totusi, ca totul este despre echilibru. Adaugarea prea multa aripa din spate, fara o crestere adecvata a aderentei din fata, ar putea induce subvirare si invers.

Incet, iesire repede

Desi aceasta mantra comuna nu este strict modul in care soferii profesionisti de top isi abordeaza virajele, pentru toti ceilalti, este o modalitate excelenta de a invata o tehnica buna de viraj. Ceea ce intelegem prin incetinire, iesire rapida este ca ar trebui sa sacrifici o cantitate mica de viteza de intrare in colt pentru a acorda prioritate iesirii, ceea ce, la randul sau, va insemna sa accelerezi mai devreme si sa-ti permita sa iei mai multa viteza pe urmatoarea linie dreapta, castigand un avantaj mai mare pe o sectiune rapida, in timp ce pierzand doar o suma mica intr-o sectiune lenta.

Nu deriva

Daca faci curbe in timp ce te uiti pe geamul lateral, cu fum care curge din anvelopele din spate, poate arata si te simti fantastic, dar este de departe cea mai lenta cale de ocolire a coltului. Daca vrei sa fii rapid si sa castigi un nou timp de tura PB, ramai la linia de curse si lasa drifting-ul pe seama baietilor din BDC.

Centru de gravitate

Puteti imbunatati virajul masinii prin simpla coborare a centrului de greutate. Acest lucru se poate face prin adaugarea unui set de arcuri de coborare sau coilovers, dar poate fi realizat si prin reducerea greutatii sus in masina, cu lucruri precum ferestrele din Perspex sau un panou de acoperis din carbon, sau chiar scaderea inaltimii scaunului pentru a va aduce propria greutate corporala. mai jos in masina.

Reglarea centrului rolei

Cand o masina este coborata, nu numai centrul de greutate este coborat (un lucru bun), ci si centrul de rulare al masinii (un lucru rau). Acest lucru se datoreaza modificarii unghiului bratelor inferioare de suspensie atunci cand un vehicul este coborat. Acest lucru creste de fapt cantitatea de transfer de greutate si de rulare a caroseriei pe care o veti experimenta in viraj. Pentru a corecta problema, puteti monta articulatii sferice cu arbore prelungit pentru corectarea centrului de rulare, cum ar fi cele de la Hardrace. Acestea coboara articulatia sferica de la butuc, imbunatatind unghiul bratelor inferioare de suspensie si ridicand centrul de rulare al masinii, imbunatatind virajul si virajul cu ruliu redus al caroseriei.

Franare de drum

Desi de cele mai multe ori este recomandabil sa fi finalizat franarea si sa ai masina pe o clapeta de acceleratie echilibrata (adica mentinerea vitezei constante fara a creste sau a scadea) inainte de a te angaja la intrarea in viraj, exista ocazii in care o forta de franare usoara este mult mai profunda. in colt poate avea beneficii. Acest lucru se datoreaza faptului ca, desi veti pierde o cantitate mica de aderenta totala (prin reducerea greutatii peste anvelopele din spate), veti castiga aderenta suplimentara in fata pentru a imbunatati muscatura la intoarcere si, de asemenea, pentru a permite masinii sa se roteasca mai usor, aliniindu-va pentru iesirea mai devreme, ceea ce inseamna ca si tu poti sa te intorci pe gaz mai devreme.

Transfer de greutate

Fiecare intrare pe care o faci masinii are un efect asupra greutatii si distributiei acesteia pe cele patru anvelope. La accelerare greutatea se deplaseaza in spate, la franare sau ridicand acceleratia, greutatea este aruncata inainte. Acesta este, de asemenea, cazul intrarilor de directie, unde sarcinile laterale se deplaseaza pe partea opusa modului in care virati. Aceasta schimbare brusca a greutatii deranjeaza masina pe suspensie si reduce aderenta asupra anvelopelor cu greutatea cea mai mica. Dar, fiind neted si progresiv cu intrarile dvs., puteti reduce efectul nelinistitor al acestui transfer de greutate si chiar il puteti folosi in avantajul dvs.

Ora scaunului

Puteti citi despre tehnica virajului tot ce va place, dar veti vedea o imbunatatire reala doar punand aceste lucruri in practica si cel mai bun mod de a face asta este cu timpul de pista. In acest fel, va puteti impinge masina la limitele sale in siguranta, fara a pune in pericol si alti utilizatori ai drumului. Si o modalitate buna de a castiga si mai mult dintr-o sesiune de pista este sa aduci si un instructor calificat pe scaunul pasagerului pentru cateva ture. Ei va pot oferi mai multe sfaturi in cateva ture decat ati putea primi intr-un sezon intreg de zile de cursa – ascultati-va si faceti viraj mai repede, mai repede.

(via »)

Anvelope Yokohama AD08RS

Foarte putine lucruri pot fi descrise ca fiind cu adevarat legendare in lumea masinilor modificate (desi apetitul lui Jules vine in minte), dar cauciucul Yokohama Advan AD08 este cu siguranta unul dintre ele.

Totusi, toate lucrurile bune trebuie sa se incheie. Sau ei? Se pare ca nu, pentru ca taticii japonezi ai tuturor lucrurilor negre si lipicioase tocmai au lansat anvelopa Advan Neova AD08RS, special pentru piata euro.

Disponibili intr-o gama de dimensiuni de 15-19 inchi, acestea ofera acelasi model hardcore (sa nu mai vorbim destul de atractiv) de benzi ca noile lor veri ADO8R, impreuna cu controlul lor imbunatatit si aderenta pe teren umed/uscat, dar folosesc un model complet nou. , compus reglat fin, conceput pentru a reduce rezistenta la rulare pentru a obtine un consum mai mic de combustibil si spune „kuso kurae” conform reglementarilor UE.

Cu alte cuvinte, ei arata rolul si fac afacerea. Frumos!

(via »)

Anvelope Avon ZT7

Gasirea cauciucului premium pentru roti mai mici nu este intotdeauna cea mai usoara sarcina in zilele noastre si acesta este principalul motiv pentru care firma britanica de anvelope, Avon, tocmai a lansat micuta anvelopa de vara ZT7.

Disponibil intr-o varietate de echipamente pentru jantele de 14 si 15 inchi, acesta ofera o tractiune imbunatatita (fata de ZT5 de iesire), impreuna cu franare pe teren umed, aderenta laterala si raspuns la directie mult imbunatatite.

Datorita aripioarelor care atenueaza zgomotul, este, de asemenea, cea mai silentioasa anvelopa de la Avon de pana acum, astfel incat nu va inabusi zgomotul esapamentului de performanta sau submarinul de 15 inchi din portbagajul dumneavoastra.

Cat de grijuliu din partea lor, nu?

(via »)

Bridgestone anunta tehnologia anvelopelor de “categorie usoara”

COLOGNE, Germania – Bridgestone Corp. a regândit modul în care proiectează și produce anvelope pentru a reduce greutatea produselor fara nici un compromis în ceea ce priveste performanța de uzură, în conformitate cu o prezentare sustinuta la conferința Future Tire care a avut loc intre  11-12 iunie la Köln.

Noua tehnologie, numită “Enliten”, utilizează o inovatie  revoluționară pentru a reduce greutatea cu 10% în medie, comparativ cu o anvelopă de vară clasă premium, a spus Bridgestone. De asemenea, reduce rezistența la rulare a anvelopei cu până la 20%.

Bridgestone se așteaptă în curând să anunțe parteneriate cu producătorii de vehicule care vor vedea anvelopele fabricate cu tehnologia Enliten utilizate pe vehiculele vândute pe piața europeană.

Potrivit Bridgestone, tehnologia Enliten  foloseste un mix de amestecuri de cauciuc și un concept de design dedicat matritei care îmbunătățeste performanța la uzură și reduce adancimea profilului. În plus, căptușeala interioară ranforsată a anvelopei este mai subțire.

Aceste măsuri de proiectare asigura fabricarea anvelopelor cu tehnologii ce utilizeaza mai putine materii prime, în același timp reducând consumul de carburant și emisiile de CO2 la vehiculele cu combustie și prelungirea duratei de viață a bateriei și a distantei parcurse de vehicule electrice, a adăugat Bridgestone. Anuntand  aceasta evolutie, Bridgestone a menționat că legislativul european a stabilit obiective stricte pentru producătorii de echipamente originale privind reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele lor. Paolo Ferrari, CEO si presedinte al Bridgestone EMEA, a numit Enliten un „mare pas înainte“ pentru viziunea de mediu Bridgestone pe termen lung privind fabricarea de produse din materii prime care sunt pe deplin regenerabile și sustenabile până în 2050 și mai departe.

Sursa : tirebusiness.com ; european-rubber-journal.com