Bridgestone anunta tehnologia anvelopelor de “categorie usoara”

COLOGNE, Germania – Bridgestone Corp. a regândit modul în care proiectează și produce anvelope pentru a reduce greutatea produselor fara nici un compromis în ceea ce priveste performanța de uzură, în conformitate cu o prezentare sustinuta la conferința Future Tire care a avut loc intre  11-12 iunie la Köln.

Noua tehnologie, numită “Enliten”, utilizează o inovatie  revoluționară pentru a reduce greutatea cu 10% în medie, comparativ cu o anvelopă de vară clasă premium, a spus Bridgestone. De asemenea, reduce rezistența la rulare a anvelopei cu până la 20%.

Bridgestone se așteaptă în curând să anunțe parteneriate cu producătorii de vehicule care vor vedea anvelopele fabricate cu tehnologia Enliten utilizate pe vehiculele vândute pe piața europeană.

Potrivit Bridgestone, tehnologia Enliten  foloseste un mix de amestecuri de cauciuc și un concept de design dedicat matritei care îmbunătățeste performanța la uzură și reduce adancimea profilului. În plus, căptușeala interioară ranforsată a anvelopei este mai subțire.

Aceste măsuri de proiectare asigura fabricarea anvelopelor cu tehnologii ce utilizeaza mai putine materii prime, în același timp reducând consumul de carburant și emisiile de CO2 la vehiculele cu combustie și prelungirea duratei de viață a bateriei și a distantei parcurse de vehicule electrice, a adăugat Bridgestone. Anuntand  aceasta evolutie, Bridgestone a menționat că legislativul european a stabilit obiective stricte pentru producătorii de echipamente originale privind reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele lor. Paolo Ferrari, CEO si presedinte al Bridgestone EMEA, a numit Enliten un „mare pas înainte“ pentru viziunea de mediu Bridgestone pe termen lung privind fabricarea de produse din materii prime care sunt pe deplin regenerabile și sustenabile până în 2050 și mai departe.

Sursa : tirebusiness.com ; european-rubber-journal.com

Goodyear îmbunătățește sistemul de monitorizare a pneurilor EMTrack pentru OTR

Goodyear și-a îmbunătățit sistemul de monitorizare a anvelopelor pentru a permite colectarea mai rapidă și mai precisă a datelor critice ale anvelopelor, cum ar fi adâncimea benzii de rulare, nivelurile de presiune și alți indicatori. “Sistemul EMTrack îmbunătățit oferă, de asemenea, o stocare convenabilă a datelor bazate pe cloud și o capacitate de raportare mai robustă, datorită adăugării noului App Goodyear EMTrack”, a declarat Eric Matson, directorul general pentru tehnologii de teren.

” Acest lucru va oferi operatorilor din industria minieră, construcțiilor, exploatari de cariera și portuare o platformă îmbunătățită, astfel încât să poată lua decizii și mai informate cu privire la valorile active ale acestora. “”.

Cea mai recentă versiune a sistemului EMTrack pornește de la tehnicienii de anvelope Goodyear care efectuează sondaje de flotă folosind unelte de scanare EMTrack pentru a capta presiunea anvelopei, adâncimea benzii de rulare și alte măsurători critice.

Datele de performanță ale anvelopei se încarcă automat prin Bluetooth către o platformă bazată pe cloud pentru stocarea protejată prin parolă și acces facil. Utilizatorii finali pot apoi să descarce datele în rapoarte personalizabile și ușor de citit, care arată performanța anvelopei.

“Prin aplicația Goodyear EMTrack, utilizatorul poate vizualiza datele colectate și rapoartele simultan și în timp real, indiferent de locația lor geografică, pentru o vizibilitate completă”, a spus Matson.

Utilizatorii finali pot vizualiza datele de performanță ale anvelopelor lor pe durata intregii activitati și chiar si in stationare pentru anvelope specifice, calculând costul pe oră, costul pe tonă și alte valori cheie.

“Printre alte beneficii, acest lucru va ajuta utilizatorii finali să identifice, dacă este cazul, oportunități de întreținere pentru a asigura o performanță optimă a pneurilor”, a spus el. “Și informațiile colectate prin Goodyear EMTrack pot contribui, de asemenea, la prognozarea viitoarelor cerințe ale pneurilor.

“Nevoile clienților noștri continuă să evolueze”, a adăugat domnul Matson. “Produsele de încredere, asistența la nivel mondial, serviciile de încredere și instrumentele de management pe care Goodyear le oferă – cum ar fi EMTrack – sunt, de asemenea, în plină evoluție. Suntem încrezători că sistemul îmbunătățit EMTrack Goodyear poate contribui la îmbunătățirea eficienței operaționale a utilizatorilor finali și la scăderea costurilor de operare”.

Sursa : tirebusiness.com

Auto Bild 2017 – pretest eliminatoriu pentru anvelope de vara

Ca si in anii precedenti, revista germana de specialitate Auto Bild a separat graul de neghina in testul de anvelope de vara 2017 cu o runda de calificare. In acest an au fost alese 52 de anvelope de vara cu dimensiunea 225/50 R17 W/Y care au fost montate pe o masina BMW Seria 3. Testul a constat in franarea pana la oprire, de la 80 kmh pe suprafata umeda si de la 100 kmh pe suprafata uscata si inregistrarea distantei parcurse, primele 20 clasate fiind apoi selectate pentru testul final complet. In acest an au fost lansate pe piata noi modele de anvelope de catre Continental, Bridgestone, Fulda, Sava si Toyo. Din pacate Michelin a fost reprezentata de Primacy 3 si nu de noul Pilot Sport 4. Mai jos este prezentat tabelul cu rezultatele consemnate. Aproape nesurprinzator Continental castiga primul test din 2017 cu noul Premium Contact 6. Principalele surprize au fost relevate de Bridgestone care a castigat testul la  franare pe carosabil umed cu un rezultat foarte bun, acolo unde, de obicei, se zbatea sa performeze, Falken care a depasit unele dintre brandurile mari, cu o performanta echilibrata excelenta si bine apreciatul Nokian care a fost depasit de branduri ca Maxxis si Leao (cu modele noi pentru 2017!).  Urmariti rezultatele testului complet !

Tabel final cu distantele de franare inregistrare pe asfalt umed si uscat

Loc Producator Model Asfalt umed (m) Asfalt uscat  (m) Total  (m)
1 Continental PremiumContact 6 35 34,9 69,9
2 Hankook Ventus Prime3 35,7 34,3 70
3 Falken Azenis FK510 34,8 35,5 70,3
4 Pirelli Cinturato P7 Blue 36,6 34,1 70,7
5 Bridgestone Turanza T001 Evo 34,6 36,2 70,8
6 Uniroyal RainSport 3 34,7 36,4 71,1
7 Dunlop Sport Maxx RT 2 38,3 34,4 72,7
8 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 37,5 35,2 72,7
9 Fulda SportControl 2 37,9 35,1 73
10 Michelin Primacy 3 38,6 34,6 73,2
11 Sava Intensa UHP2 38,3 35,3 73,6
12 Vredestein Ultrac Satin 37,5 36,2 73,7
13 Kumho Ecsta HS51 38 36,9 74,9
14 Toyo Proxes Sport 38,3 36,7 75
15 Yokohama Advan Fleva V701 40,2 34,9 75,1
16 Leao Nova Force 38,9 36,4 75,3
17 Avon ZV7 39,7 35,8 75,5
18 Maxxis Premitra HP5 40,5 35,4 75,9
19 Cooper Zeon CS8 39,2 37 76,2
20 Nokian zLine 40,2 36,1 76,3
21 Apollo Aspire 4G 41,4 35,8 77,2
23 Mabor Sport-Jet 3 40,6 36,7 77,3
22 Nexen N´Fera SU1 40,2 37,1 77,3
24 Nankang Sportnex AS-2+ 40,8 36,7 77,5
26 Aeolus Steering Ace AU01 41,1 36,6 77,7
25 Zeta ZTR 10 40,7 37 77,7
27 BF Goodrich g-Grip 41,8 36,2 78
28 Federal Formoza AZ01 40,6 37,6 78,2
29 Hifly HF805 40,9 37,5 78,4
30 Headway HU901 41,2 37,4 78,6
32 Toledo TL 1000 42,1 37,2 79,3
31 Viking ProTech HP 41,7 37,6 79,3
33 Barum Bravuris 3HM 42,1 37,6 79,7
34 GT Radial Champiro FE1 42,8 37,3 80,1
36 General Altimax Sport 42,1 38 80,1
35 Gislaved Ultra Speed 41,7 38,4 80,1
37 Star Performer TNG UHP 1 42,8 37,4 80,2
38 Fortuna F2900 42,1 38,2 80,3
39 Effiplus Himmer II 43,2 37,2 80,4
40 Blacklion BU66 43,8 37 80,8
41 Goform GH 18 44,1 37,3 81,4
42 Nordexx NS9000 43,6 37,9 81,5
43 Delinte DH2 43,4 38,3 81,7
44 Rovelo RPX 988 44,4 37,7 82,1
45 Kleber Dynaxer HP3 44,7 37,7 82,4
46 EP-Tyres Accelera Phi-R 44 38,5 82,5
47 Radar Dimax R8 45,1 38 83,1
48 Formula Energy 46,5 37,4 83,9
49 Zeetex HP 1000 45,8 38,5 84,3
50 Tristar Sportpower Radial F 105 47,3 37,1 84,4
51 Achilles 2233 49 36,3 85,3
52 Autogrip Grip200 50,7 38 88,7

Sursa : autobild.de, tyrereviews.co.uk, tyrepress.com

Foto : autobild.de

Davanti Tyres

Davanti Tyres reprezinta un brand nou si inovator, lansat in 2015, care a cucerit rapid piata din UK. Proiectate de inginerii din Marea Britanie si produse in una dintre cele mai avansate fabrici de anvelope din lume, anvelopele Davanti sunt create avand in minte trei obiective : performanta, eficienta si confort.

Testate independent in Spania la IDIADA (Institute for Applied Automotive Research), rezultatele etichetarii UE pentru anvelopele de la Davanti rivalizeaza cu cele ale producatorilor traditionali premium, dovedindu-se ca ofera performante exceptionale pe carosabil umede si o calatorie extrem de linistita.

Cu o gama in extindere rapida, incluzand multe montari de nisa, Davanti Tyres produce anvelope pentru autoturisme cu dimensiunea jantei de pana la 22 inch, in completare cu o gama larga pentru  van-uri comerciale.

Oricare ar fi conditiile de drum, indiferent de cursa, conduceti cu anvelopele Davanti.

Sursa: davanti-tyres.com

Noul PremiumContact 6 impresioneaza in primele teste.

Cu cea mai scurta distanta agregata de franare pe carosabil umed si uscat, noul Continental PremiumContact 6, cu dimensiunea 225/50 R 17, a terminat in top prima parte a testului de anvelope de vara condus de revista AutoBild si s-a calificat in mod asteptat pentru a doua faza de testare. Numai primele 20 dintr-un total de 52 de anvelope, provenite de la producatori din Europa, America si Asia, s-au calificat pentru runda finala. Echipele de test ale revistei au montat anvelopele pe un automobil BMW seria 3 si au franata pana in stare de repaus de la 100 km/h pe drumuri uscate si de la 80 km/h in conditii de umiditate.La 69.9 metri, PremiumContact 6 a fost singura anvelopa care a ramas sub 70 m, atunci cand cele doua rezultate de testare au fost adunate impreuna (34.9 m pe drum uscat si 35 m pe drum ud). Cu aceasta noua anvelopa de vara, Continental acopera cu succes diferenta dintre o anvelopa de sedan cu grad ridicat de confort la drum si o anvelopa pentru modelele sportive si SUV-uri. Noul PremiumContact 6 combina cele mai inalte caracteristici de siguranta, cu un nivel ridicat de confort, performante de mediu bune si un raspuns precis al directiei. Rezultatul este un produs care ofera o imbunatatire a kilometrajului de pana la 15 procente si o reducere a rezistentei la rulare de cinci procente, fara a compromite caracteristicile de siguranta. Produsele premium de la Continental, cu caracteristicile lor de siguranta de nivel superior aduc o contributie specifica nemijlocita pentru o mai mare siguranta rutiera si, prin urmare, sprijina dirijarea producatoriilor de anvelope germani catre tinta de pozitionare pe termen lung: Vision Zero. Noul PremiumContact 6 este acum disponibil la dealeri in 70 de dimensiuni pentru jante de la 16 la 21inch pentru autoturisme si SUV-uri si va inlocui treptat cei doi predecesori ai sai, ContiPremiumContact 5 si ContiSportContact 5.

Sursa: continental-tires.com, tyrereviews.co.uk, tyrepress.com