Castiga in toate anotimpurile: construieste o dinastie Vector care sa dureze

Cautarea neobosita de performanta si succes. O perspectiva asupra mostenirii castigatoare a testelor pentru toate sezonurile a lui Goodyear.

Piata anvelopelor pentru toate anotimpurile este in crestere. O crestere cu 18% a vanzarilor in ultima jumatate de deceniu1 arata ca soferii iau in considerare din ce in ce mai mult anvelopele concepute pentru a functiona in toate conditiile. Aceasta cerere este determinata de mai multi factori, inclusiv cresterea gradului de constientizare2 cu privire la beneficiile anvelopelor pentru toate anotimpurile in tarile care au clima mai moderata decat pietele traditionale de anvelope de iarna.

Goodyear are o lunga istorie in productia de anvelope pentru toate anotimpurile, lider in industrie. Brandul a inventat anvelopa all-season in 1985, cu prima iteratie a familiei Goodyear Vector. De atunci, Goodyear a urmarit fara incetare dezvoltarea unei anvelope care sa functioneze pe tot parcursul anului, indiferent daca este pe soare, ploaie sau zapada.

Aceasta concentrare este asemanatoare cu o echipa sportiva castigatoare care se bazeaza continuu pe castiguri incrementale pentru a domina jocul ales. Aceasta atentie a dat roade: Goodyear a castigat mai multe teste de anvelope pentru toate anotimpurile decat orice alta marca3. Cel mai recent membru al dinastiei Vector, Vector 4Seasons Gen-3, este deja un castigator al testului in sine4.

Depasirea asteptarilor clientilor

Sophie Georges este manager de produs si lider de proiect de intreprindere (EPL) pentru anvelopele all-season la Centrul European de Inovare al Goodyear din Luxemburg. Ea explica rolul unui EPL si rolul ei in orchestrarea unei echipe castigatoare: „Sunt legatura dintre functii. Echipa de marketing va studia asteptarile si tendintele consumatorilor, iar echipa de tehnologie se concentreaza pe noi materiale si inovatii. Cream o foaie de parcurs, ne aliniem la obiective si ne asiguram ca termenele limita si obiectivele de performanta nu sunt doar indeplinite, ci se potrivesc si depasesc cerintele pietei.”

Publicatia germana de top, Auto Bild, a premiat Goodyear „Cel mai bun producator de anvelope pentru toate anotimpurile” pentru al doilea an consecutiv in 2021. Cheia acestui succes este cea mai recenta anvelopa pentru toate anotimpurile Goodyear, Vector 4Seasons Gen-3, castigatoarea anvelopei sale pentru toate anotimpurile. test atat in 2020, cat si in 20215. Din cauza restrictiilor Covid, Sophie si colegii ei nu au avut ocazia sa sarbatoreasca aceasta victorie ca o echipa sportiva, dar succesul motiveaza in mod clar echipa sa conduca la urmatorul nivel: „Suntem cu totii mandri . Tot efortul, tot impingerea, tot reglajul anvelopei. Cand primim un astfel de premiu, demonstreaza ca am facut-o pentru ceva care a contat cu adevarat.”

Sophie lucreaza indeaproape cu colegii sai EPL in proiecte de anvelope de vara si de iarna pentru a se asigura ca exista o colaborare intre proiecte si capacitatea de a impartasi cele mai bune practici si tehnologii noi: „Exista o coordonare regulata intre echipele de produse pentru a ne asigura ca gestionam resursele, aliniem privind obiectivele si optimizarea produselor. All-season este un segment complex in care urmarim o anvelopa bine echilibrata, fara compromisuri.”

Goodyear a avut si un viitor electric in minte atunci cand a dezvoltat Vector 4Seasons Gen-3. Cu indicele de sarcina ridicat, nivelurile scazute de zgomot si cel mai bun rating „A” pentru rezistenta la rulare/eficienta pe eticheta UE pentru anvelope, poate fi montat pe cele mai recente vehicule electrice.

Tehnologia conteaza

In calitate de manager senior pentru dezvoltarea tuturor anvelopelor de inlocuire pentru consumatori la Goodyear, Sébastien Morin are o pasiune profunda pentru importanta tehnologiei anvelopelor, nu in ultimul rand in sectorul pentru toate anotimpurile. „Cu anvelopele all-season la Goodyear, depasim intotdeauna limitele”, explica el. „Suntem mandri ca Goodyear a inventat anvelopa pentru toate anotimpurile in 1985 si, de atunci, am imbunatatit fiecare aspect al produsului pentru a se dezvolta odata cu evolutia pietei auto si cu cerintele tot mai mari ale consumatorilor. Vector 4Seasons Gen-3 ar putea fi cea mai avansata anvelopa all-season pe care am creat-o vreodata, dar putem merge intotdeauna mai departe si dezvoltam deja urmatoarea generatie, ceea ce ne impune sa anticipam nevoile pietei auto de maine. Nu incetam niciodata sa dezvoltam, sa evoluam si sa ne imbunatatim.”

In timp ce o anvelopa pentru toate anotimpurile este conceputa pentru a functiona in aproape orice conditii pe care le intalneste soferul, Morin doreste sa sublinieze ca Goodyear nu abordeaza procesul de dezvoltare cu scopul de a face compromisuri intre diferite proprietati si abilitati. „Nu exista niciun compromis”, spune el. „Ne propunem un nivel de performanta care nu doar multumeste, ci si impresioneaza. Avem clar ca anvelopele pentru toate anotimpurile nu sunt concepute pentru persoanele care traiesc in conditii extreme de caldura de vara sau de iarna, dar pentru majoritatea soferilor europeni, acestea ofera o solutie clara. Oricine locuieste undeva cu conditii mixte sau un sofer care se confrunta cu conditii moderate de iarna – pentru asta sunt anvelopele pentru toate anotimpurile.”

Pentru a dovedi ca Vector 4Seasons Gen-3 este proiectat fara compromisuri, trebuie doar sa luam in considerare marca sa Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF). Pana de curand, aceasta denumire era disponibila doar pe anvelopele de iarna, marcand capacitatea acestora pe zapada si gheata. Cu Vector 4Seasons Gen-3, Goodyear a fost primul producator de anvelope care a introdus o anvelopa pentru toate anotimpurile atat cu eticheta 3PMSF, cat si cu cel mai bun nivel (clasa A) de rezistenta la rulare pentru o aplicatie de echipament original (OE).

Compusi de optimizare

In cel mai recent test Auto Bild, Vector 4Seasons Gen-3 a fost singura anvelopa care a primit un top „verde” in toate categoriile, ajutandu-l sa obtina calificativul „vorbildlich” („exemplar”)6 al Auto Bild. Un element critic in realizarea acestui lucru este compusul.

Claude Jacoby este asociat in cercetare si dezvoltare in echipa de tehnologie compusa. Este datoria lui sa reuneasca arta de a amesteca substantele chimice pentru a contribui la o anvelopa castigatoare a testelor: „Suntem o echipa. Stabilim o tinta, apoi definim o strategie pentru a obtine succesul. Va exista o strategie stabilita pentru modelul benzii de rulare si care ne va ajuta sa definim strategia compusa. Pe Vector 4Seasons Gen-3 a fost esential sa existe o anvelopa bine echilibrata, care sa poata functiona indiferent daca este la franare uscata sau la tractiune pe zapada.”

Echipa de compusi Goodyear are experienta in orice, de la compusi puri pentru vreme umeda pentru prototipuri Le Mans de 340 km/h pana la compusi de iarna extreme pentru un camioner pe gheata. Acest lucru ii ofera lui Claude si echipei sale un meniu vast din care sa aleaga. „De exemplu, tranzitia sticloasa (Tg) este atunci cand un polimer se schimba de la un material sticlos rigid la o textura mai flexibila”, explica el. „Polimerii cu Tg scazut sunt buni pentru performanta la uzura benzii de rulare si pentru o buna flexibilitate a compusului la temperaturi scazute. Putem combina acest lucru cu un continut ridicat de silice pentru a creste performanta umeda.” Combinarea proprietatilor diferitelor materiale si tehnologie este cheia pentru a crea o anvelopa bine echilibrata, capabila de aplicatii variate; esenta unei anvelope all-season.

Calcati in viitor

„Este important ca o anvelopa sa comunice vizual ceea ce poate face”, explica Sebastien Fontaine, designerul principal la Studioul de design avansat al Goodyear. „O anvelopa cu rezistenta scazuta la rulare trebuie sa arate eleganta si eficienta din punct de vedere energetic. O anvelopa de iarna arata agresiva. Un all-season trebuie sa arate multifunctional.” Anvelopa devine din ce in ce mai vizibila pe SUV-urile cu garda la sol mai mare, iar cercetarile Goodyear sugereaza ca consumatorii doresc o anvelopa care sa para potrivita pentru scopul sau.

„Propunem pana la zece candidati echipei de ingineri”, explica Fontaine. „Apoi vor filtra acest lucru pana la patru pentru modelarea 3D. Atunci transformam inspiratia in design. Detaliile care intra in designul benzii de rulare pentru a performa in toate anotimpurile sunt incredibile.”

Echipa Fontaine aduce o gandire proaspata asupra esteticii anvelopei, asigurandu-se ca designul anvelopei, in principal cu modelul benzii de rulare, isi comunica scopul in timp ce functioneaza in cel mai bun mod posibil. „Incepe cu inspiratie. Animalele, arhitectura, masinile concept sau alte produse de larg consum ne deschid mintea catre noi posibilitati si noi forme. Ne uitam la masini concept pentru a ne asigura ca gandirea noastra viitoare este pregatita pentru urmatoarea generatie. Luam in considerare contributiile tuturor clientilor nostri, inclusiv producatorii de automobile, pentru a imbunatati mereu produsul, atat din punct de vedere vizual, cat si din punct de vedere al performantei. Privind in viitor, se lucreaza enorm la dimensiunile si secventele blocurilor, deoarece acestea ajuta la reducerea zgomotului. Acest lucru este foarte important la vehiculele electrice unde zgomotul de pe drum este mai vizibil. Goodyear este in fruntea inovatiei in acest domeniu.”

Testeaza pentru a castiga

Programul riguros de testare Goodyear este o parte cruciala a procesului de dezvoltare. Frank Schmitz este inginer-sef in metrologie fizica aplicata la Goodyear Innovation Center Luxembourg si, ca atare, este responsabil pentru laboratoarele fizice utilizate pentru testarea pieselor unei anvelope noi. „Exista trei piloni in ceea ce facem”, ilustreaza el. „Primul este sa testam mostre de compusi, pe care fie le amestecam in laboratorul nostru, fie le scoatem din anvelope. Cerintele compusilor din peretele lateral, care nu intra in contact cu suprafata drumului, si ale benzii de rulare, care are, sunt foarte diferite. In al doilea rand, testam modelele si modelele benzii de rulare. Numarul de lamele, pozitia lor, orientarea lor – toate acestea conteaza cand vine vorba de performanta de tractiune si trebuie sa le testam temeinic. In cele din urma, producem date pentru munca de simulare si modelarea anvelopelor. Fiecare proces este diferit, dar toate trei servesc la testarea si testarea muncii colegilor nostri din diferite parti ale echipei de proiect.”

Importanta laboratoarelor de testare este clara, mai ales cand vine vorba de testarea materialelor pentru anvelope pentru toate anotimpurile, care sunt expuse la diferite conditii meteorologice. „A avea un laborator de frig in interior este foarte important, deoarece avem control complet asupra conditiilor”, spune Schmitz. „Putem controla temperatura din acele camere de la -30°C pana la temperatura camerei si chiar sa ne cream propria zapada. Aceasta independenta, aceasta flexibilitate, este cruciala pentru a ne permite sa testam si sa reproducem conditiile atat cat este necesar. Intelegem stiinta zapezii – cum se schimba pe masura ce imbatraneste, cum o afecteaza conditiile meteorologice – si putem reproduce orice tip de zapada pentru a masura performantele anvelopei.”

Reuneste toate aceste aspecte si echipa de inovatori Goodyear produce o anvelopa premiata pentru toate anotimpurile, cu capabilitati bine echilibrate in toate conditiile si capabila sa depaseasca asteptarile unui consumator din ce in ce mai pretentios. De cand a inventat anvelopa pentru toate anotimpurile in 1985, Goodyear a perfectionat reteta, construind o dinastie care sa reziste alaturi de familia Vector. Dar, la fel ca o echipa sportiva aflata la apogeul jocului sau, nu exista timp de odihna. Pentru a ramane in varful jocului sau, o echipa trebuie sa continue sa se dezvolte si sa evolueze – si asta este exact ceea ce intentioneaza sa faca echipa pentru toate sezonurile Goodyear.

(via »)

 

Anvelope Yokohama AD08RS

Foarte putine lucruri pot fi descrise ca fiind cu adevarat legendare in lumea masinilor modificate (desi apetitul lui Jules vine in minte), dar cauciucul Yokohama Advan AD08 este cu siguranta unul dintre ele.

Totusi, toate lucrurile bune trebuie sa se incheie. Sau ei? Se pare ca nu, pentru ca taticii japonezi ai tuturor lucrurilor negre si lipicioase tocmai au lansat anvelopa Advan Neova AD08RS, special pentru piata euro.

Disponibili intr-o gama de dimensiuni de 15-19 inchi, acestea ofera acelasi model hardcore (sa nu mai vorbim destul de atractiv) de benzi ca noile lor veri ADO8R, impreuna cu controlul lor imbunatatit si aderenta pe teren umed/uscat, dar folosesc un model complet nou. , compus reglat fin, conceput pentru a reduce rezistenta la rulare pentru a obtine un consum mai mic de combustibil si spune „kuso kurae” conform reglementarilor UE.

Cu alte cuvinte, ei arata rolul si fac afacerea. Frumos!

(via »)

Bridgestone anunta tehnologia anvelopelor de “categorie usoara”

COLOGNE, Germania – Bridgestone Corp. a regândit modul în care proiectează și produce anvelope pentru a reduce greutatea produselor fara nici un compromis în ceea ce priveste performanța de uzură, în conformitate cu o prezentare sustinuta la conferința Future Tire care a avut loc intre  11-12 iunie la Köln.

Noua tehnologie, numită “Enliten”, utilizează o inovatie  revoluționară pentru a reduce greutatea cu 10% în medie, comparativ cu o anvelopă de vară clasă premium, a spus Bridgestone. De asemenea, reduce rezistența la rulare a anvelopei cu până la 20%.

Bridgestone se așteaptă în curând să anunțe parteneriate cu producătorii de vehicule care vor vedea anvelopele fabricate cu tehnologia Enliten utilizate pe vehiculele vândute pe piața europeană.

Potrivit Bridgestone, tehnologia Enliten  foloseste un mix de amestecuri de cauciuc și un concept de design dedicat matritei care îmbunătățeste performanța la uzură și reduce adancimea profilului. În plus, căptușeala interioară ranforsată a anvelopei este mai subțire.

Aceste măsuri de proiectare asigura fabricarea anvelopelor cu tehnologii ce utilizeaza mai putine materii prime, în același timp reducând consumul de carburant și emisiile de CO2 la vehiculele cu combustie și prelungirea duratei de viață a bateriei și a distantei parcurse de vehicule electrice, a adăugat Bridgestone. Anuntand  aceasta evolutie, Bridgestone a menționat că legislativul european a stabilit obiective stricte pentru producătorii de echipamente originale privind reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele lor. Paolo Ferrari, CEO si presedinte al Bridgestone EMEA, a numit Enliten un „mare pas înainte“ pentru viziunea de mediu Bridgestone pe termen lung privind fabricarea de produse din materii prime care sunt pe deplin regenerabile și sustenabile până în 2050 și mai departe.

Sursa : tirebusiness.com ; european-rubber-journal.com

Goodyear îmbunătățește sistemul de monitorizare a pneurilor EMTrack pentru OTR

Goodyear și-a îmbunătățit sistemul de monitorizare a anvelopelor pentru a permite colectarea mai rapidă și mai precisă a datelor critice ale anvelopelor, cum ar fi adâncimea benzii de rulare, nivelurile de presiune și alți indicatori. “Sistemul EMTrack îmbunătățit oferă, de asemenea, o stocare convenabilă a datelor bazate pe cloud și o capacitate de raportare mai robustă, datorită adăugării noului App Goodyear EMTrack”, a declarat Eric Matson, directorul general pentru tehnologii de teren.

” Acest lucru va oferi operatorilor din industria minieră, construcțiilor, exploatari de cariera și portuare o platformă îmbunătățită, astfel încât să poată lua decizii și mai informate cu privire la valorile active ale acestora. “”.

Cea mai recentă versiune a sistemului EMTrack pornește de la tehnicienii de anvelope Goodyear care efectuează sondaje de flotă folosind unelte de scanare EMTrack pentru a capta presiunea anvelopei, adâncimea benzii de rulare și alte măsurători critice.

Datele de performanță ale anvelopei se încarcă automat prin Bluetooth către o platformă bazată pe cloud pentru stocarea protejată prin parolă și acces facil. Utilizatorii finali pot apoi să descarce datele în rapoarte personalizabile și ușor de citit, care arată performanța anvelopei.

“Prin aplicația Goodyear EMTrack, utilizatorul poate vizualiza datele colectate și rapoartele simultan și în timp real, indiferent de locația lor geografică, pentru o vizibilitate completă”, a spus Matson.

Utilizatorii finali pot vizualiza datele de performanță ale anvelopelor lor pe durata intregii activitati și chiar si in stationare pentru anvelope specifice, calculând costul pe oră, costul pe tonă și alte valori cheie.

“Printre alte beneficii, acest lucru va ajuta utilizatorii finali să identifice, dacă este cazul, oportunități de întreținere pentru a asigura o performanță optimă a pneurilor”, a spus el. “Și informațiile colectate prin Goodyear EMTrack pot contribui, de asemenea, la prognozarea viitoarelor cerințe ale pneurilor.

“Nevoile clienților noștri continuă să evolueze”, a adăugat domnul Matson. “Produsele de încredere, asistența la nivel mondial, serviciile de încredere și instrumentele de management pe care Goodyear le oferă – cum ar fi EMTrack – sunt, de asemenea, în plină evoluție. Suntem încrezători că sistemul îmbunătățit EMTrack Goodyear poate contribui la îmbunătățirea eficienței operaționale a utilizatorilor finali și la scăderea costurilor de operare”.

Sursa : tirebusiness.com

Auto Bild 2017 – pretest eliminatoriu pentru anvelope de vara

Ca si in anii precedenti, revista germana de specialitate Auto Bild a separat graul de neghina in testul de anvelope de vara 2017 cu o runda de calificare. In acest an au fost alese 52 de anvelope de vara cu dimensiunea 225/50 R17 W/Y care au fost montate pe o masina BMW Seria 3. Testul a constat in franarea pana la oprire, de la 80 kmh pe suprafata umeda si de la 100 kmh pe suprafata uscata si inregistrarea distantei parcurse, primele 20 clasate fiind apoi selectate pentru testul final complet. In acest an au fost lansate pe piata noi modele de anvelope de catre Continental, Bridgestone, Fulda, Sava si Toyo. Din pacate Michelin a fost reprezentata de Primacy 3 si nu de noul Pilot Sport 4. Mai jos este prezentat tabelul cu rezultatele consemnate. Aproape nesurprinzator Continental castiga primul test din 2017 cu noul Premium Contact 6. Principalele surprize au fost relevate de Bridgestone care a castigat testul la  franare pe carosabil umed cu un rezultat foarte bun, acolo unde, de obicei, se zbatea sa performeze, Falken care a depasit unele dintre brandurile mari, cu o performanta echilibrata excelenta si bine apreciatul Nokian care a fost depasit de branduri ca Maxxis si Leao (cu modele noi pentru 2017!).  Urmariti rezultatele testului complet !

Tabel final cu distantele de franare inregistrare pe asfalt umed si uscat

Loc Producator Model Asfalt umed (m) Asfalt uscat  (m) Total  (m)
1 Continental PremiumContact 6 35 34,9 69,9
2 Hankook Ventus Prime3 35,7 34,3 70
3 Falken Azenis FK510 34,8 35,5 70,3
4 Pirelli Cinturato P7 Blue 36,6 34,1 70,7
5 Bridgestone Turanza T001 Evo 34,6 36,2 70,8
6 Uniroyal RainSport 3 34,7 36,4 71,1
7 Dunlop Sport Maxx RT 2 38,3 34,4 72,7
8 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 37,5 35,2 72,7
9 Fulda SportControl 2 37,9 35,1 73
10 Michelin Primacy 3 38,6 34,6 73,2
11 Sava Intensa UHP2 38,3 35,3 73,6
12 Vredestein Ultrac Satin 37,5 36,2 73,7
13 Kumho Ecsta HS51 38 36,9 74,9
14 Toyo Proxes Sport 38,3 36,7 75
15 Yokohama Advan Fleva V701 40,2 34,9 75,1
16 Leao Nova Force 38,9 36,4 75,3
17 Avon ZV7 39,7 35,8 75,5
18 Maxxis Premitra HP5 40,5 35,4 75,9
19 Cooper Zeon CS8 39,2 37 76,2
20 Nokian zLine 40,2 36,1 76,3
21 Apollo Aspire 4G 41,4 35,8 77,2
23 Mabor Sport-Jet 3 40,6 36,7 77,3
22 Nexen N´Fera SU1 40,2 37,1 77,3
24 Nankang Sportnex AS-2+ 40,8 36,7 77,5
26 Aeolus Steering Ace AU01 41,1 36,6 77,7
25 Zeta ZTR 10 40,7 37 77,7
27 BF Goodrich g-Grip 41,8 36,2 78
28 Federal Formoza AZ01 40,6 37,6 78,2
29 Hifly HF805 40,9 37,5 78,4
30 Headway HU901 41,2 37,4 78,6
32 Toledo TL 1000 42,1 37,2 79,3
31 Viking ProTech HP 41,7 37,6 79,3
33 Barum Bravuris 3HM 42,1 37,6 79,7
34 GT Radial Champiro FE1 42,8 37,3 80,1
36 General Altimax Sport 42,1 38 80,1
35 Gislaved Ultra Speed 41,7 38,4 80,1
37 Star Performer TNG UHP 1 42,8 37,4 80,2
38 Fortuna F2900 42,1 38,2 80,3
39 Effiplus Himmer II 43,2 37,2 80,4
40 Blacklion BU66 43,8 37 80,8
41 Goform GH 18 44,1 37,3 81,4
42 Nordexx NS9000 43,6 37,9 81,5
43 Delinte DH2 43,4 38,3 81,7
44 Rovelo RPX 988 44,4 37,7 82,1
45 Kleber Dynaxer HP3 44,7 37,7 82,4
46 EP-Tyres Accelera Phi-R 44 38,5 82,5
47 Radar Dimax R8 45,1 38 83,1
48 Formula Energy 46,5 37,4 83,9
49 Zeetex HP 1000 45,8 38,5 84,3
50 Tristar Sportpower Radial F 105 47,3 37,1 84,4
51 Achilles 2233 49 36,3 85,3
52 Autogrip Grip200 50,7 38 88,7

Sursa : autobild.de, tyrereviews.co.uk, tyrepress.com

Foto : autobild.de