COLOGNE, Germania – Bridgestone Corp. a regândit modul în care proiectează și produce anvelope pentru a reduce greutatea produselor fara nici un compromis în ceea ce priveste performanța de uzură, în conformitate cu o prezentare sustinuta la conferința Future Tire care a avut loc intre 11-12 iunie la Köln.
Noua tehnologie, numită “Enliten”, utilizează o inovatie revoluționară pentru a reduce greutatea cu 10% în medie, comparativ cu o anvelopă de vară clasă premium, a spus Bridgestone. De asemenea, reduce rezistența la rulare a anvelopei cu până la 20%.
Bridgestone se așteaptă în curând să anunțe parteneriate cu producătorii de vehicule care vor vedea anvelopele fabricate cu tehnologia Enliten utilizate pe vehiculele vândute pe piața europeană.
Potrivit Bridgestone, tehnologia Enliten foloseste un mix de amestecuri de cauciuc și un concept de design dedicat matritei care îmbunătățeste performanța la uzură și reduce adancimea profilului. În plus, căptușeala interioară ranforsată a anvelopei este mai subțire.
Aceste măsuri de proiectare asigura fabricarea anvelopelor cu tehnologii ce utilizeaza mai putine materii prime, în același timp reducând consumul de carburant și emisiile de CO2 la vehiculele cu combustie și prelungirea duratei de viață a bateriei și a distantei parcurse de vehicule electrice, a adăugat Bridgestone. Anuntand aceasta evolutie, Bridgestone a menționat că legislativul european a stabilit obiective stricte pentru producătorii de echipamente originale privind reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele lor. Paolo Ferrari, CEO si presedinte al Bridgestone EMEA, a numit Enliten un „mare pas înainte“ pentru viziunea de mediu Bridgestone pe termen lung privind fabricarea de produse din materii prime care sunt pe deplin regenerabile și sustenabile până în 2050 și mai departe.
Sursa : tirebusiness.com ; european-rubber-journal.com